söndag 15 juli 2007

Reklamblogg

Nu till avdelningen "Annica tipsar om goda grejer".


Den här är inte dum. Inte dum alls. Lite för god, faktiskt. Mörk choklad är gott och nyttigt. Ni vet, man blir nöjd efter bara några rutor och äter inte hela kakan på en gång. Ganska sant faktiskt. Dock gäller detta lite sämre när den mörka chokladen blandats med karamelliserade pistagenötsbitar... Blir liksom svårare att sluta äta. Sockrets fel antagligen. Men jösses vad gott.

Pistaschnötter (hur stavas det egentligen? Pistasch? Pistage?) är väldigt gott, har jag upptäckt. Skumt, för tidigare har jag inte gillat det alls. Allt med dessa gröna nötter smakade skumt - glass, grön fyllning i bakverk etc. Men så plötsligt började det smaka bra. Underligt. Samma sak hände i och för sig för ca 10 år sedan, då med oliver. Först läbbigt och oätligt, sedan jättegott. Hm, undrar om det innebär att jag kommer att gilla tryffel om 10 år?

OK, nästa tips. Sött det också, men helt annorlunda.


Det här är en superstark chili- och ingefärsmarmelad från Sydafrika. Yummy på lagrad ost. Men ta pyttelite, annars försvinner ostsmaken och det blir bara starkt och jobbigt i munnen. Jag har testat med rödskimmelost från Høng, delicious. Burken är köpt på Ingelsta kalkon, jag har inte sett den någon annanstans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du hade inte plockat undan efter dig vid datorn (idag heller) så det är bara att verifiera, chokladen är god och det går att äta mycket

Annica sa...

Allt mitt är ditt. Och jag har ändå en till i väskan.

Anonym sa...

Det som också är jättegott är fikonsylt eller marmelad på brie. Rena bikinimaten;)
Ärsjälv också skeptisk till gröna saker eftersom jag förknippar det lite med mögel/mossa. Ska dock införskaffa en platta choko. Det kan aldrig vara fel!
Kram Etta