måndag 16 juli 2007

Dags att åka hem

Hey! Jag har just skickat in en komplett version av artikel 3 till handledarna och kollega D! Förmodligen kommer bara professorn kommentera, även om jag skulle behöva kloka kommentarer från D, men det lär väl ändå inte ta jättelång tid innan det är dags för submission av trean! Som tveklöst kommer att bli rejected, men den tiden, den sorgen... Notera min oberördhet inför detta faktum. Förmodligen skulle en gnutta intresse för avhandlingsämnet göra mig en aning mer oroad. Eller så är det så att professorn och D har rätt, resultaten är intressanta och publiceringsvärda trots att jag tycker det är blaha. Vad biträdande handledare B tycker vet jag inte riktigt. Jaja, om fyra och en halv månad är det party!

(Ja, jag är själv förundrad över mitt goda humör. Jag sitter alltså på kontoret klockan kvart i elva måndagen den 16 juli, mitt i semestern och skriver på artiklar jag inte är ämnesmässigt ett dyft intresserad av. Framför mig ligger drygt fyra månader med en arbetsmängd jag aldrig varit i närheten av, och därefter en grillning för att uppnå en titel jag gärna skulle varit utan. Sedan har jag förhoppningsvis ett annat jobb som väntar, som jag har sökt och varit på intervju för under denna tokstressiga höst, haha. Så vad är det frågan om? Har jag börjat knarka? Nej, men jag lyssnar på Sommar i P1 med Filip och Fredrik.)

Edit: Det här inlägget är pyttelite redigerat (2/9-07) sedan den ursprungliga versionen.

Inga kommentarer: