lördag 21 juli 2007

Råd till mig själv...

...som jag gärna skulle fått lite tidigare... men då hade jag väl i och för sig inte lyssnat... Någon annan kanske kan ha nytta av det? I alla fall, såhär:

Människor som verkar snobbiga är ofta bara blyga. Prova att prata med dem i allafall, är de blyga så blir de glada över att någon annan börjar prata. Om du också är tyst eller fåordig tror de kanske att det är du som är snobbig. Och det är du ju inte. Du är smart, kan vara rolig, och är värd att lyssna på. Visar det sig att de är snobbiga på riktigt så är de inte värda din uppmärksamhet, inte ens i tanken. Skit i dem. Det är de som förlorar på det, inte du. Du har inte gjort något fel, och ska för hela friden inte försöka bli mer lik de där snobbiga typerna, i tron att de gör rätt och du gör något fel. Det är de som gör fel och bidrar till att världen blir otrevligare. Du behöver inte bevisa något. Vänlighet lönar sig i längden. Och du duger. Fatta det.

1 kommentar:

gabbiz sa...

Du är helt sjukt underbar. Ibland vill jag vara mer som du. Ibland är jag nöjd med mig själv. Jag duger? ;)