onsdag 11 juli 2007

Ett steg fram och två tillbaka

Igår eftermiddag var jag på jobbet. Det var professorn också. Jag hade tänkt skriva klart diskussionen till art 3, helst abstract också, och sedan skicka ett fullständigt artikelutkast till medförfattarna för kommentarer. Men så fick jag tillbaka en version från slutet av juni med kommentarer från den käre professorn. Han ville ha en figur till, istället för en massa uppradande av siffror i resultatdelen.. och när jag började skissa på en sådan hittade jag ett mysterium i form av att det verkligen borde finnas signifikanta skillnader på ett ställe, men det finns det inte enligt mina statistikkörningar. Så jag måste gräva lite i originalsiffrorna, men det hann jag ju inte med igår, så diskussionen är halvskriven, det ska in ett nytt diagram med en stjärna som jag bara ska hitta på något sätt... det är väl såhär det går till när tidsplaner spricker fast man jobbar på.

Inga kommentarer: