lördag 14 juli 2007

Inkräktare

Sitter på jobbet, lördag eftermiddag. Då dyker biträdande handledare B upp. What? Denne man följer strikta kontorstider, vad gör han här en lördag? Aha, han hade glömt att göra en omtenta. Men ändå, varför idag? Här sitter jag, väldigt ofriserad och i barnsnorig kofta (eh, nej, det är inte för Mr B som jag vanligtvis försöker uppnå hel-och-ren-nivån när jag är här, men ändå..) och kan diskutera högt med mig själv eftersom ingen annan är här. Ja, ok, han avbröt mig dessutom i en slösurfningspaus som kanske hade blivit lite för lång... Men ändå. Ska man nu inte få sitta här själv så hade det väl kunnat komma någon som inte sitter så himla nära i korridoren? Jaja, nu är han här i allafall, och jag skriver vidare på diskussionen. Det går hyfsat. Mysteriet från i tisdags är typ löst, eller jag får väl acceptera att det inte blir några stjärnor. En timme till tänkte jag stanna, sedan ska jag hem och pussa på mina pojkar!

Edit: Det här inlägget är något redigerat (2/9-07) sedan den ursprungliga versionen.

Inga kommentarer: