fredag 6 juli 2007

Raringarna

Jag har världens bästa ungar, det vet ni redan. Världens klokaste fyraåring och världens roligaste nyblivna tvååring. Fyraåringen kan identifiera allt som går att koppla bakom en traktor, fastän han aldrig har suttit i en som rör sig, och ställer frågor av typen "Varför heter det mördarsnigel? Hur föddes den allra första människan?"

Häromdagen fick jag en puss av tvååringen.
"Du är min älskling" sa jag.
"Nä äskling" sa han.
"Då är du min sötnos!"
"Nä snötos."
"Är du min snygging?"
"Nä snyggning."
"Vad är du då?"
"Ja noshörning."

Aha.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Annica!
Varför heter det egentligen mördarsnigel? Ingen dum fråga. Elsa är inne i en indianperiod och allt ska dödas och ätas upp. Kul ide med bloggen. Vore jättekul att få prata med vettiga människor som inte jagar giraffer i trädgården på landet, så jag ska ringa dig!
jag hör av mig.
kramkram

Annica sa...

Hihi, Elsa är ball. Hur smakar giraff?
Kram!

Anonym sa...

Vet inte, men jag tror att dom är svåra att få in i frysen...