onsdag 16 januari 2008

Fördoktor?

Yo! Jag har haft fördisputation! Kan man säga att man har fördisputerat? Nej, kanske inte, men nog känns det som om jag är ett steg närmare målet i allafall! Det gick bra, tycker jag. Fick en massa frågor som jag inte kunde svara på, och det är ju superbra att ha en lista på saker jag måste kolla upp och läsa in mig på. Presentationen gick hyfsat, och de grejer jag fick anmärkningar på gällande den var inget konstigt, utan sådant som kommer att bli bra med bättre förberedelse och repetition. Sedan körde vi allt på svenska nu fast det blir engelska i april, men det var också för att jag skulle behöva förbereda mig mer på att ta det på engelska idag, och det hade jag inte tid med. PP-presentationen var på engelska, inte optimalt med olika språk, men nu kan jag ju använda den till disputationen.

Länge har jag haft känslan av att mitt material inte räcker till, varken i omfång eller vetenskaplig kvalitet. Men eftersom nu ingen reagerar på det, så får jag nog helt enkelt inse att det faktiskt räcker. Och det är ju tur.

Jag saknar inte A heller. Föga förvånande iofs, men jag tror faktiskt att jag hade varit mer missnöjd med fördisputationen om han hade varit här. Eller jag vet inte. Fast jo, han hade dragit igång med någon slags monolog om grejer som han tycker är viktiga men som jag inte vill ha med. Och då hade jag blivit stressad och inte kunnat argumentera emot. Nu slipper jag det, och alla andra kompetenta människor som var där idag tycker ju att det håller så som jag har tänkt lägga upp det. Bra. Han har ju faktiskt en lysande timing på när han är borta egentligen. För jag är glad att han inte missar disputationen. Då ska han få se.

1 kommentar:

krusmynta sa...

Det är rätta takter!

Heja dig, du fixar detta :)

Kram