måndag 21 januari 2008

Efterlyses: entusiasm

Så var det måndag. Mååååndag. Märkligt segt på jobbet. Har någon sett mitt flow? Jag hade det senast förra veckan, definitivt inför och under fördisputationen, men sedan rann det nog iväg mot slutet av veckan. Nu är det borta. Jag behöver hitta det igen. Hitta det, och hålla fast det i tre månader till. Så länge har jag aldrig haft det förut...

Sedan tycker jag att folk ska sluta fråga vad jag ska göra efter disputationen. Jag vet ju inte, så lägg av. Seriously.

3 kommentarer:

krusmynta sa...

Jag vet. Du ska stanna upp, njuta av tillvaron och av att du klarade det - DET ska du göra efter disputationen.

Vad du ska göra efter det, däremot, vet jag inte ;)

Kram

Anonym sa...

Hej Annica!
Jag snubblade över din blogg & blev överlycklig! Ska själv disputera i höst och känner igen mig i det mesta. Ångesten av att det man gör inte duger, att man inte har den rätta glöden osv.osv. Kul att du delar med dig!
/Anna

Annica sa...

Krusmynta: Det har du faktiskt helt rätt i. Till nästa person som frågar så ska jag svara "Njuta av livet!" Kram!

Anna: Vad roligt med någon som känner igen sig!