onsdag 30 januari 2008

Countdown

Nu är jag här igen. Jobbar på, men det är pissigt. Språkgranskaren ska ha något på fredag, och det får hon, men bara för att hon trycker på och jag inte vågar/orkar säga emot. Egentligen är det bra att hon trycker på, annars vet jag inte när jag skulle ha skickat iväg första delen. Känner mig själv. Kniven på strupen räcker inte, det ska blöda också. När ska jag lära mig?

Skriver i allafall på kappan nu. Började med det lättaste, material och metoder. Ska skriva resultat också, och skicka till språkgranskning, de delarna behöver inte passera någon annan före. Men sedan ska jag skriva Background, Introduction och Discussion, och det är lite värre. Måste plöja en del litteratur, och sedan skriva ett gäng genomtänkta sidor som bör få mig som författare att framstå som insatt och intelligent. Bäh!

Till detta har jag förutom denna veckan, som snabbt rinner iväg... vecka 6 och 7. Har jag fått iväg utkast till Background, Introduction, Discussion, Conclusions and Implications, samt Areas for future research, till de som jag vill ska ha synpunkter på innehållet (B, C, D och G) innan v 7 är slut, så kan jag med relativt gott samvete följa med familjen till Dalarna för lite skidåkning v 8. Hur mycket skidåkning det blir för min del får bero på hur snabbt jag får respons på texten, och hur mycket ändringar jag måste göra. En dator får följa med (tur att maken har ett jobb där laptop ingår...) och jag tänker jobba så mycket det går under veckan. Bäst vore om någon av de där delarna redan var klar innehållsmässigt, och redan befann sig hos språkgranskaren. Annars får hon bara en vecka på sig att läsa, och att döma av hennes mail häromveckan så räcker inte det... V 10 ska avhandlingen tryckas. Shit - jag har inte förbokat tryckeriet! Måste ringa...

Inga kommentarer: