torsdag 28 februari 2008

Stora gullungen

Min stora kille har just fyllt 5. Han har skrivit en bok. "Gubb-boken" heter den. Handlingen är något oklar, men det förekommer en elefant, en krokodil, och en gubbe som åker ballong. Han är så himla duktig, storkillen, kan skriva alla bokstäver men får inte ihop dem till ord själv, så han säger vad det ska stå, och så får någon vuxen bokstavera orden. Slutklämmen i boken är bäst - "Snipp snapp snopp".

Han är två år äldre än lillebror, det har han full koll på. Vet att när han är 8 så är lillebror 6 osv. Idag berättade han för mig: "Jag och (lillebror) har en tävling om vem som ska fylla 20 först."

3 kommentarer:

krusmynta sa...

Hihi, undrar vem som vinner den tävlingen ;)

Påminner om en fd kollega till mig som inte för sitt liv kunde förstå hur hennes bror kunde vara äldre än vad hon var - hon fyllde ju år först! (Hon i juni och han i september.....)

Grattis i efterskott till storkillen!!!

Anonym sa...

Ja du, våra sötnosar är ganska så stora.
Stort grattis till storkillen!
5 år är en alldeles härlig ålder, sen kommer sexårs trotset.
Jag försökte få min skrutta igår att städa sitt rum vilket resulterade i att hon gömde sig i tvättkorgen...
Kramkram

~ Kaffemoster ~ sa...

Grattiskramar i efterskott till stora killen. Visst har de vuxit fort... Alldeles för fort!