fredag 1 februari 2008

Själv-pepp

Satt just och scrollade ner lite, och hittade mitt inlägg från den 17 december, då jag skrev om att man måste typ uppskatta sig själv för att vara produktiv. Peppa sig själv till att fortsätta skriva istället för att vara arg på sig själv för att man inte har kommit längre. Bra att jag läste det, för det hade jag nog glömt bort lite... Bloggen är ju mitt mentala anteckningsblock, men då ska man helst läsa sina anteckningar också. Tycker väl inte att den här veckan har varit superproduktiv, men nu ska jag sluta sura för det, och istället skriva ett avsnitt till.

Har skickat Material and Methods till språkgranskning. Lite tramsigt att bara skicka iväg 5 sidor, men nu fattar hon ju att jag är igång åtminstone. Dessutom lovade jag i mailet att skicka Results idag, så det är nog lika bra att skriva vidare, det är en del kvar.. Och det är här som själv-peppen kommer in, istället för det vanliga "shit, jag kommer inte att hinna, gud vad kass jag är".

Skulle inte ordbehandlingsprogram kunna ha en liten ljudfunktion, så att varje gång man har skrivit ett stycke, och trycker på enter för att påbörja ett nytt, så får man en liten applåd?

2 kommentarer:

gabbiz sa...

Här kommer applåd!! *ljudliga applåder*

Annica sa...

Oh, tack! Bugar och bockar!