torsdag 14 februari 2008

Splittrad

Jag skriver nu. Det går relativt bra. Fast ena hjärnhalvan försöker få mig att åka hem. Presenterar argument för att det skulle gå lika bra att åka hem och skriva lite till hemma. Fast andra hjärnhalvan, den som står för det lilla sunda förnuft jag trots allt besitter, inser att det är en jättedum idé. Då skulle jag behöva lägga en massa tid på att samla ihop exakt de referenser jag behöver för att kunna skriva hemma, bara för att sedan ta hit dem igen imorgon. Dessutom finns ju en överhängande risk att jag, om jag skulle åka hem nu, istället för att skriva, skulle sjunka ner i soffan och mysa med maken. Det vet den kloka hjärnhalvan, även om den längtar hem lika mycket som den halvan som försöker komma undan. Den kloka hjärnhalvan försöker hålla undan en stund till... Mysa i soffan förresten, maken är förmodligen fullt upptagen med att packa. På lördag åker vi. Tur att vi har takbox, jag kommer att ha med mig några kilo papper. Ska bli skönt att få känna på lite snö. Hoppas att jag kommer att kunna jobba så mycket som jag behöver, men också att jag faktiskt får tillfälle att testa backarna. Jag köpte väldigt trevliga skidor förra året, mina första carvingskidor, sådär tio år efter alla andra. Nice. Nu åker jag inte bara fort utan snyggt också... Oj, där gled jag iväg från jobbet... tillbaks igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det riktigt skönt i fjällen. Vi kom igår hem från en supermysig vecka i Lofsdalen. Rekommenderar stället.
Kramkram

Anonym sa...

Heja! Du är bäst! Love ya!!!

kram
Jennie (syster)

Anonym sa...

Förresten har Anders fixat barnvakt den 11 april... Hoppas det inte känns för pressande.
miljoner kramar
Jennie igen

Annica sa...

Etta: Låter nice. Onekligen skulle det vara kul att testa andra skiddestinationer någon gång ;-)Kram!

Syster: Pressad? Jag?! Nähädå... Kram!