söndag 2 mars 2008

Helg?

Tryckning på tisdag. Svettigt. Språkgranskaren ville ha hela kappan söndag morgon (idag alltså) för att hinna läsa den. Det fick hon, jag mailade den kl 00.57 inatt. Då hade hon mailat kl 21.55 och undrat var den var. Självklart kan jag inte vara annat än tacksam för att hon tänker jobba med den idag, men jag vet också att hon kommer att lägga tid på annat än att granska språket, hon gillar att komma med kommentarer om innehållet också. Det är OK, bra kommentarer vill man ju ha, men att döma av de versioner hon har haft förut, så tycker hon att det ska skrivas till stycken lite här och där, och det har jag faktiskt inte tid med. Kappan kan självklart bli mycket bättre än den är, men för mig är "good enough"-nivån tillräcklig.

Satt på jobbet mellan halv tio och halv åtta igår, åkte hem och såg melodifestivalen, och jobbade sedan typ två timmar till. Nu sitter jag på jobbet igen för ett par timmars fixande. Bilder, acknowledgements, passa in i formatmallen, skriva baksidestext, hitta de sista referenserna, skriva referenslista... massa småfix som tar tid. Men snart. Snart har jag min bok.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kämpa på!!