söndag 10 februari 2008

Skandal

Nämen allvarligt. Jag måste faktiskt få skriva av mig lite om lördagens schlagerspektakel. I vanliga fall är jag ganska entusiastisk över detta arrangemang, tycker att det är helt lysande att det pågår en hel massa veckor i rad, och att det är lite småkul att det är både relativt bra låtar, blandat med dåliga och konstiga.

Nu är jag emellertid beredd att lägga ner hela mitt engagemang, sortera strumplådan på lördagkvällarna framöver, och på sin höjd kolla på text-tv i efterhand vilka som har gått vidare. För så här kan det väl ändå inte få gå till?!

Christer Sjögren gick till final. Hur? Varför? Pinsamt! Banal melodi, urfånig text, och... Christer Sjögren...!! Jag är stum. Blev tvungen att bedöva mig med alkohol. Herregud.

Om någon är intresserad, så kan jag ju berätta att om jag hade fått bestämma så hade Velvet och Brandur gått till Globen, och Amy och han Michailoff (?) gått till andra chansen. Eller kanske pudlarna, om de hade lämnat E-type hemma. Han är också pinsam. Men skit samma, Sverige gillar visst Christer Sjögren.

Jag ska börja samla frimärken istället.

2 kommentarer:

krusmynta sa...

Jag håller med. Pinsamt, pinsamt, pinsamt.

Om JAG hade fått bestämma hade Velvet och Michael Michailoff (?) gått vidare direkt. Suzanne Tapper och Amy till andra chansen.

Tror jag ska köpa mig ett 1500-bitars pussel och lägga på lördag kväll istället. Hellre det än sortera strumpor ;)

~ Kaffemoster ~ sa...

Håller absolut med dig. HUR kan Christer Sjögren gå vidare???? Fattar ingenting. Låten lät precis om "Blue Hawaii". Ynkligt att Pling nedlåter sig till en sådan låt.

För min del gillade jag Sussie Tapper men hon hade inte kommit långt i Europa.

Fortsätter det med den här kvalitén tror jag också att jag sysselsätter mig med annat än tv på lördagkvällarna...