onsdag 6 februari 2008

Depp

Nu ska jag gnälla lite. Igen, jag vet, men inte så mycket på något eller någon speciell, utan mer deppa i allmänhet. För det här är så jäkla tråkigt. Jag vet inte vad jag håller på med. Klockan är halv tio, och jag har skrivit tretton rader på Background. Det har tagit hela dagen att få till en disposition, jag är så jäkla ineffektiv. Och deppig. Och fan. Förkyld också, förresten. Och jag har mens. Och jag längtar efter mina barn. Jag vill hem.

Jag vill inte vara doktorand. Jag vill göra något som jag är bra på. Känna mig duktig. Få uppskattning av mina kollegor för att jag tillför något, inte bara kostar pengar som nåt jävla välgörenhetsprojekt. För jag gör ju ingen nytta här. Jag borde vara ett mer välkänt namn i branschen vid det här laget, men ingen utanför institutionen vet ju vem jag är. Jag tillför inte universitetet någonting. Undervisar minimalt, drar inte in några projektpengar.

När jag var yngre så var jag bra på flera saker. Duktig i skolan, speciellt på språk och matte, sjöng, spelade piano och tvärflöjt bäst i min åldersgrupp på musikskolan, red i bästa gruppen på ridskolan. Typ på grundutbildningen på universitetet hände det något, jag blev som bäst en medelmåtta, och som doktorand är jag definitivt under medel. Vad är grejen, har jag hamnat helt fel? Och vad skulle jag ha gjort istället? Ska jag överhuvudtaget fundera på det nu, jag kommer ju ändå inte undan det lilla disputationsprojektet...

Kanske är det bara en tillfällig svacka, men den kommer jäkligt olägligt.

1 kommentar:

krusmynta sa...

Svackor kommer sällan lägligt. De kommer när de kommer och det kan man inte påverka. Däremot KAN man påverka hur snabbt man tar sig ur dem, och du kommer att åka skidor ur din svacka samt som attan ;)