torsdag 4 oktober 2007

Ljusning

Igår satt jag på jobbet till halv elva eller nåt. Gjorde om en massa körningar, vilket är ett rätt monotont och tråkigt arbete. Rätt långt in i det tråkiga arbetet slog det mig plötsligt att jag kanske borde räkna på ett annat sätt istället. Jag blir galen. Skrev upp tankarna på ett papper och gav upp för kvällen. När jag sedan satt i bilen på väg hit idag såg allt lite klarare ut, och jag insåg att jag inte behövde göra allt på det där andra sättet, det blir ingen skillnad. Men det kunde jag inte tänka ut igår.

Idag ser det lite ljusare ut. Solen skiner (det gjorde den igår också, men det hjälpte inte), jag har gått en uppfriskande lunchpromenad, och vet ungefär vad jag ska ta itu med för att få statistiken klar. Jag står i träsket, men sjunker inte längre. Dessutom är gästforskaren inte här, tjoho!

Inga kommentarer: