torsdag 18 oktober 2007

Jobbstatus

Igår blev det jobba-sent-dag, vilket resulterade i att art 4 kunde mailas iväg till medförfattarna i ett betydligt färdigare skick än någonsin tidigare. Just när jag skulle skicka iväg den kom jag på att jag inte hade skrivit abstract, men då var jag redan mentalt på väg hem, så jag skriver det en annan dag. Idag kanske.

Det som stör mig är att jag ska försöka få lite halvcrappiga resultat, som egentligen känns lite halvt slumpmässiga, att låta som big science. Och det tycker jag egentligen är rätt tramsigt, orkar liksom inte ordbajsa om ingenting. Men det är ju bara att bita ihop, annars blir det ingen avhandling. Professorn är mycket bättre på det där med ordbajsande än jag, och överhuvudtaget tycker både han och resten av medförfattarna (biträdande handledare B och kollega D) att jag har intressanta resultat, medan jag ibland misstänker att det är lite för mycket slump bland siffrorna. Kära syster föreslog att det kanske beror på att jag är intelligentare än de. Tilltalande tanke, även om det inte riktigt är så det känns...

Idag ska jag jobba vidare med 2:an.

Inga kommentarer: