torsdag 28 juni 2007

Segt idag

Usch, idag är det inget kul att jobba. Det är egentligen inte så himla mycket kvar på artikel 3, men bara tanken på att jag ligger så långt efter min snygga handlingsplan gör att det liksom känns hopplöst. Och då blir jag handlingsförlamad. Det är dumt, vore bättre att vara extra produktiv förstås. Håller på att skriva resultatdelen, det är bara lite kvar, och inte så himla svårt, så jag vet inte vad som tar emot. Kanske att jag vet att jag måste tänka till lite sedan för att få ihop en bra diskussion, men det borde inte bli sådär jättesvårt det heller, bara jag kommer igång. Jösses, vad gnälligt det här blev, men så känns det. Jag längtar efter mina barn. Och har lätt ångest över att jag inte har plockat sniglar sedan igår morse, och inte kommer att hinna göra det förrän imorgon kväll. Då har jag kanske ingen sallad kvar. Googlade lite igår efter bekämpningstips, och hittade en del. Kalk, ölfällor, järnsulfat, elstängsel... Verkar jag nojig över sniglarna? Jag kan då lägga till att jag så fort jag stänger ögonen på kvällen ser sniglar framför mig, krälandes bland förmultnande växtrester. Suck. Men jag vänjer mig väl vid eländet.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej min vän

Tack för förtroendet att jag får lov att delta i din historie.

Först och sist - du är en oerhört klok och smart kvinna och låt ingen annan berätta annorlunda för dig! Lita på dig själv - det är vi flera som gör!

Jag vet, att du kan genomföra din avhandling och kommer att göra det med glans och får inga "revolutionerande resultat - and so what?

Sist vi pratades vid, höll du på med artikel 2 och se nu, du är snart klar med artikel 3.

Jag är så glad att du tog tag i "stat-gubben" och fick din "seger" - nu vet du att du har prefektens fulla stöd att få kompetent hjälp. Låt dig inte kuvas av handledarna. Stå på dig - du är värt det!

Vad sägs om en god middag på landet och lite trädgårdsvandring?

Nu vill jag gå och "natta" en av mina två underbara barn.

/Din doktorandkollega

Annica sa...

Hallå, söta Christina! Middag och trädgårdsvandring låter kanon - och tack för ditt stöd.
Kram!