måndag 11 juni 2007

Lugnt och effektivt

Shorts, linne, barfota, vattenflaska.. En ljummen junikväll.. på jobbet. Låter trist, men det är sååå skönt! Lugn och ro, inga stressade kollegor som ska överrösta varandra och stampa fram i korridoren. Jag har som vanligt en seg startsträcka innan jag är igång ordentligt, men knepet för mig att kunna fokusera är att 1) rensa skrivbordet - allt jag inte använder just nu ska bort, eller åtminstone ligga i prydliga högar på behörigt avstånd; 2) samla ihop alla röriga anteckningar till EN att-göra-lista. Nu har jag visserligen olika listor för olika rubriker i artikeln, men det funkar ändå. Ikväll ska jag göra hästjobbet med artikel 3. Imorgon blir det hästjobb på artikel 4. Eller kanske på onsdag, eventuellt måste jag vabba. Lilla solstrålen har feber och orkar inget annat än att mysa i soffan, så det har vi gjort idag, därav kvällspass på jobbet. Men jag gillar kvällspass på jobbet. Nu ska jag hämta kaffe.

Inga kommentarer: