onsdag 20 juni 2007

Chefen rules

Jag har en fantastisk prefekt. Hon har fullt upp, vilket gör att jag drar mig för att gå till henne och fråga om grejer. Känner mig liksom inte som världens viktigaste person här i huset. Men så kom hon och frågade hur det går för mig, och jag svarade sådär ärligt-diplomatiskt som jag brukar att det går bra, men att det är mycket kvar. Frågade också lite sådär om ekonomi, "vad får jag kosta?" med tanke på att det var sådant motstånd i arbetsgruppen när jag ville gå till statistikkonsulten. Prefekten blev skitförbannad - "Klart du ska gå till statistiker om det behövs, dina kolleger har väl annat att pyssla med. Skicka in fakturan till mig om de protesterar."

Precis som jag misstänkte, det borde vara självklart att få konsultera statistiker. Alla gör det. Utom vi. För vi har sååå bra kompetens inom gruppen.

Inga kommentarer: