måndag 25 juni 2007

Stressad men lugn

Nu är det så där förvirrat igen, det händer för mycket privat för att jag ska kunna jobba effektivt. Trots rätt snygga att-göra-listor. Sista arbetsveckan före semestern, snart anländer första sommargästen, städning, ogräsrensning, present till lillebror, sommarpresenter till dagisfröknarna, 2-årskalas på lördag... Allt hinner man ju inte med, och inte är jag ikapp på jobbet heller. Det får nog bli några arbetsdagar under semestern också, men märkligt nog ser jag nästan fram emot det. På det hela taget snurrar det på ganska bra, jag har kommit in ordentligt i skrivandet på både artikel 3 och 4, och det känns lite fånigt att ta semester just nu. Och en fördel med att jobba på semestern är att jag kan vara hemma större delen av dagen och vara ledig, och sedan åka in till kontoret på eftermiddagen och jobba hela kvällen. Det är egentligen då min hjärna fungerar som bäst, och dessutom slipper man en massa kommentarer från kollegor som undrar om man inte hade semester? Så får det bli.

Inga kommentarer: