söndag 17 juni 2007

Tillbaka vid datorn

Planera är bra, men man måste förstås också acceptera att planer kan falla ihop som korthus om något oförutsett inträffar. När en väldigt viktig person behöver stöd finns det ju inget att fundera över, jobbet får vänta. Och när det sammanfaller med halsfluss hos lillkillen, ja då är korthuset jämnat med marken. Märkligt nog är jag inte så stressad över det som jag kanske borde, helt enkelt därför att det fanns ju inget annat sätt att prioritera som hade gått att leva med. Imorgon ska jag träna på att jobba hemma, och försöka komma ifatt lite grann. Förhoppningsvis är jag någorlunda i fas till semestern, men det blir nog svårt. Fast det får gå ändå.

Slutligen, tre mental notes från i helgen. Inget revolutionerande, men värt att skriva ner för att inte glömmas bort:

1. Det är hiskeligt obekvämt att sova på liggunderlag, särskilt ett som är tjugo år gammalt. Det finns en smart uppfinning som kallas luftmadrass, som å det snaraste skall införskaffas till mitt hushåll.

2. Jag är hiskeligt dålig på bull riding, alltså att hålla sig kvar på en låtsastjur. 5 sekunder tog det, sedan låg jag där. Hiskeligt irriterande var det också att personen som utmanade mig höll sig kvar i 9 sekunder, alltså hiskeligt dåligt det också. Hade han åtminstone varit bra hade det kännts mer ok att förlora.

3. Det är hiskeligt gott med skivade jordgubbar som fått marinera några minuter i råsocker och en liten skvätt balsamvinäger. Inte för mycket, det är mer effekten än smaken av balsamvinägern man är ute efter. Behövs inga gräddiga tillbehör, måste man piffa till det så räcker en citronmelisskvist långt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hamnade här av en slump. Disputerade själv förra året vid ungefär samma tid (17 november). Vill bara önska dig stort lycka till!

Annica sa...

Tack! Det behövs..