onsdag 25 april 2007

Arrgh!

Fan, jag blir så irriterad. Jag sitter ju bara här och gör oändliga statistikkörningar, vet inte riktigt vad jag letar efter och vet inte riktigt om jag gör rätt, vet inte riktigt om jag tolkar resultaten rätt. En del hjälp får jag av handledare och kollegor, men det är mycket de är osäkra på, och ingen vet egentligen vad som gäller. Man gör som man alltid har gjort, för det har ju funkat hittills. Och det är förmodligen rätt också, men man utvecklas ju inte direkt. Och när det kommer en doktorand med material som kanske behöver behandlas annorlunda så vet man inte riktigt hur. JA, det finns statistisk expertis att tillgå, men det kostar ju pengar. Jag har ingen aning om hur mycket, och hur mycket jag får kosta heller, utöver min lön. Har ingen insyn i budgeten för mitt projekt. Men just nu är jag jävligt trött på att inte kunna veta säkert vad jag gör, och på att inte kunna få hjälp heller. Dags att drämma näven i bordet. Snart har jag handledarmöte.

Inga kommentarer: