torsdag 24 maj 2007

Resurser

Jag har tre handledare. Hädanefter kommer jag att kalla dem A, B och C. I arbetsgruppen finns också tre kollegor till, D, E och F. Huvudhandledare A uppnådde pensionsålder för två år sedan, men varken kan eller vill sluta jobba. Kan inte, delvis på grund av mig, eftersom jag har den sanslöst själviska prioritetsordningen att skaffa barn under doktorandtiden och därmed förlänga den med mammaledighet. Men han vill inte heller, annars hade han väl avvecklat sig själv och handlett mig hemifrån. Biträdande handledare B har jag tätast kontakt med, och får hjälp av med en del praktiska frågor, eftersom mitt projekt i vissa delar är en fortsättning på hans avhandling. Biträdande handledare C sitter på ett annat universitet, och är i mitt arbete endast inblandad i artiklarna 1 och 2, och eftersom jag nu håller på med artiklar A och B (OK, det blev inte särskilt bra med bokstavsbenämningar här.. men skit i det, det får gå ändå) har jag inte mer kontakt med honom än mer sporadiskt via mail. Blir mer när jag ska skriva ihop artikel 2 snart.

Kollegan D är medförfattare på artiklar A och B, och jag märker att jag har väldigt mycket hjälp av honom, ibland känns det nästan som om han har större effekt på slutresultatet än A och B. Intressant. Kollega E jobbar jag inte direkt med, men var ändå inte beredd på den här kommentaren. Kollega F har jag inte så mycket att göra med, han hjälpte mig en hel del under mina försök för några år sedan.

Edit: Det här inlägget är något redigerat (2/9-07) sedan den ursprungliga versionen.

Inga kommentarer: