måndag 21 maj 2007

Ny vecka, nya tag

Sådär, måndag igen efter fyra dagars helg. Givetvis hade jag med mig en hög artiklar hem som skulle läsas och användas till intro och diskussion i två papers. Men hoppsan, så var det söndag kväll och istället för att läsa hade jag visst varit i Ullared, sålt växter på växtmarknad samt tapetserat i blivande tvättstugan, mm. Så det blir helt enkelt att ta tag i läsandet och skrivandet NU, och se till att det blir lite text till mina artiklar.

Imorse smög sig en intressant tanke på mig - tänk om jag skulle sluta tänka att jag är värdelös på att läsa vetenskapliga texter och koncentrera mig på att hitta det som är viktigt för att sedan klura ihop en egen intelligent text... puh... och istället tänka att det är ganska lätt och inte hopplöst alls? För jag vet ju redan att det blir svårt om man tänker att det är svårt, så då kanske det blir lätt om man tänker att det är lätt? Måste testa...

Inga kommentarer: