onsdag 9 maj 2007

Framsteg

Idag har jag varit hos statistikern. Lovely. Jag ställde alla mina dumma frågor, men han verkade inte tycka att de var så dumma. Eller så har han hört allt, typ. Tyvärr så var jag tvungen att åka direkt därifrån och hämta barn, så jag hoppas att jag kan tyda mina anteckningar imorgon. Men äntligen känns det som att det faktiskt kan börja gå framåt igen. Jag vet nu vad jag får göra och inte, och på en ganska viktig grej visade det sig att jag har gjort helt fel, på inrådan av min biträdande handledare, som också var med idag. Hoppas att åtminstone han fattar nu varför hans hjälp inte räcker i alla lägen. Och jag kommer att återkomma till statistikern senare, ingen kommer att kunna hindra mig. Imorgon ska jag ÄNTLIGEN göra upp en tidsplanering för resten av min anställningstid, och sätta ett preliminärt datum för disputation. Sedan ska jag hålla mig till det.

På fredag ska en kollega disputera, jag är både avundsjuk och inte. Jag ska räkna antalet gånger under dagen jag får frågan om när det är min tur. Därför är det bra att ha ett datum.. Men det ska bli kul att gå på fest! Jag har köpt vansinnigt snygga skor.

Edit: Detta inlägg är pyttelite redigerat (2/9-07) sedan ursprungliga versionen.

Inga kommentarer: