onsdag 16 maj 2007

Jobbar och nynnar

Sisådär, då är jag sist kvar på jobbet. Och så här kommer det ju att se ut framöver, bara att inse. Det känns rätt OK, och jag kan faktiskt vara ganska effektiv när det är lugnt i huset, inga kollegor som tävlar om vem som kan skrika högst så att man blir tvungen att stänga dörren och verka otrevlig...

MEN - vem kom på den brighta idén att släcka ner P4 Melodifest bara för att spektaklet verkar vara över för i år?! Lite webradio på låg volym så att bara jag hör, och ögonblicken då jag kan le åt mig själv för att jag är så knäpp att jag kan sjunga med i Kroatiens låt från 2001 har ju gjort mina arbetsdagar avsevärt uthärdligare! Men inte längre, nähä. Och inte blir det bättre av att årets eurovisionskiva som jag beställde igår ligger hemma och väntar på mig. Varför tänkte jag inte på att ange jobbet som leveransadress? Suck. Jaja, årets höjdare finns ju att lyssna på, på nätet förstås, men det vore bättre med en hel skiva. Eller en radiokanal.

Och den serbiska vinnarlåten var ju helt fantastisk, men den här var min favorit. Jäklar vad bra den är.

Inga kommentarer: