fredag 9 november 2007

Tiden rutas in

Jag ska disputera den 11 april 2008. Banne mig. Fördisputation den 16 januari.

För övrigt är jag rätt stressad. Nästa vecka ska jag gå på kurs mån-ons, innan måndag ska jag läsa en bok som vi ska diskutera, samt skriva ett pm om den. Jag har hittills läst nästan 2 kapitel av 15. Helgarbete med andra ord. På torsdag ska jag ha artikelmöte om 2:an med A. Hade tänkt komma en bit med den idag, men när jag började felsöka en skum siffra i en tabell hittar jag såklart ett systemfel som gör att jag måste kolla hela indatafilen... Kul, särskilt en fredagseftermiddag. Följdaktligen vet jag inte riktigt när jag ska hinna fixa till artikeln, men det lär bli måndag kväll, så att A hinner läsa innan torsdag.

Sedan ska jag rulla igång kappan på allvar, den 7 december ska jag ha möte med G och några andra om vinkel och innehåll. Den 11 december åker allt material in på förhandsgranskning. Skulle granskaren (som utses av fakultetens studierektor för forskarutbildningen) anse att det håller för disputation den 11/4, så går jag vidare med fördisputationen den 16/1. Då är inte kappan skriven, utan jag presenterar hur jag har tänkt, och får tillfälle att ta till mig av andras goda idéer om hur den skulle kunna göras bättre.

Därefter rullar det vidare med formell anmälan till fakulteten om disputation, bokning av opponent och betygsnämnd, tryckning, spikning och så själva disputationen då. Sedan fest. Skulle ni upptäcka eller ens misstänka, att jag börjar ägna mer tid åt menyplanerande än förberedande för själva disputationsanförandet, så hejda mig. Jag har inte alls svårt att föreställa mig att jag börjar fundera i banor som "Egentligen skulle det vara rätt kul att laga maten till festen själv..." Jo, så funkar jag. Men som sagt, hejda mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jomen så klart du skall laga all maten själv... Verkar vara en liysande ide för sönderstressad, ev smått apatisk doktorand i ´sina sista självande andetag innan disputationen. Jag kommer att stoppa alla sådana ideer, med våld om så skulle vara ;-).Gör KISS-metodiken (Keep It Simple Stupid), både vad gäller disputation och efterföljande festligheter, här har du chansen att få slappna va litet och låta andra jobba. När vill du träffas för lunchdate förövrigt?
/Hanna
Kram

Anonym sa...

hej hej hej

du har ett datum! det är ju kanon, ska skrivar in i kalendern. Hur är det annars, bra hoppas vi på. Kul att se så många kändisar iLantmannen idag, det händer ju inte allt för ofta ;)

Ha de bra i kylan
Kram/ Nina

Annica sa...

Hej Nina! Det är bara bra, lite stressad men what's new.. Hoppas det är bra med dig också och att jobbet är kul.
Kram!