måndag 12 november 2007

Från vinterkräksjuka till strumpbyxor

Det här med planering är ju rasande bra. Satt en lång stund in på natten igår för att läsa klart boken till kursen. Helt OK, bra bok. Lite stressad över att förutom heldagsföreläsning få ihop ett vettigt artikelutkast att skicka till A som vi kan diskutera på torsdag. Men ändå, hakan just över vattnet typ. Så kräks lillgrabben.

Storgrabben kräktes i fredags kväll. Ska det bli jag eller maken härnäst? Vi ska på bröllop i helgen, eller åtminstone hoppas vi det. Jag har köpt en blå klänning, nästan pinsamt billig, men det vägs upp lite grann av att jag fick köpa en bh som var dyrare... Jag gillar inte när bh-banden ligger strax utanför axelbanden på klänningen, och jag gillar inte genomskinliga bh-band heller. Fick alltså bli en utan axelband, men det funkar. Eller avtagbara axelband, rättare sagt, som kan kopplas bakom nacken till den halterneckklänning jag ska ha på en annan fest nästa onsdag. Om jag inte är vinterkräksjuk då, vill säga. Typiskt när jag för en gångs skull har något att ta på mig.

Chai latte på Espresso House är mumma, särskilt så här års. Idag råkade jag köpa en hallon- och kardemummamuffins också. Det var dumt, för shit vad god den var. Lär väl inte bli den sista, med min enorma självbehärskning. Och jag vet, det är en massa socker i chai'n.

Jo just det, jag köpte såna där strumpbyxor som håller in magen också.

4 kommentarer:

gabbiz sa...

*skrattar* Jag älskar ditt sätt att lösa "problemet" med för goda latte och muffins - köp ett par håll-in-strumpbyxor. Ja, vad säljs de annars för? :)

Anonym sa...

Sköt om er!
Kom på att jag också behöver dylika strumpisar. Tänk att nu är jag där, som jag alltid hånade min mor över att hon köpte. Me ack så bra de är...
Kram

Annica sa...

Empireskurna klänningar med lite putmage, och man ser ut som man är i 6:e månaden minst. Strumpbyxorna ska bara bara bespara folk från att göra bort sig och gratulera ;-)

Anonym sa...

Va är det socker i Chai Latte ;o)
Den är så himla god. Hatar sådan strumpbyxor som ska hålla in mage och lyfta upp rumpan. Sitter inte alls bra och jag har testat många.