torsdag 29 november 2007

Lite om jobbet

Måste bara avreagera mig lite. Nu sitter de där i korridoren och gafflar, hela arbetsgruppen, förutom mig och A. Och helahelahela tiden återkommer de till "det här måste vi kolla med A", "A tyckte att...", bla bla. Men med ett litet tillägg, nämligen "sedan när A åker så blir det nog lättare för oss att skapa egna rutiner". Huvet på spiken, minst sagt! Men helt vansinnigt att de inte vågar stå upp emot A, samtidigt som jag inser att det här är en situation som är skapad av en lång tids härskarvälde. Jag ville gå ut och berätta att de kan skita i A, han kommer inte tillbaka. Men det är ju inte riktigt min sak att berätta det, utan det borde komma från prefekten. Således stövlade jag iväg till hennes rum för att tala om att jag tycker att hon ska prata med gruppen. Hon var inte där. Häpp, men jag kom så långt som till hennes dörr åtminstone.

I övrigt sitter jag och grejar vidare med art 2, mest för att A tycker att det är viktigt.. Visst är det viktigt, men jag måste också ta tag i kappan, eftersom vi ska ha möte om den nästa vecka med nya huvudhandledaren G. Jag har mailat A om det två gånger, men han svarar inte, alltså vet jag inte om han kommer. B och D kommer, och jag ska också ringa handledare C (annat universitet) och höra om han har möjlighet att vara med. Jag har i allafall fått ordning på alla tabeller och figurer till art 2, och har "bara" resultattext och diskussion kvar, i princip. Bör hinna submitta innan jul, excuse my swenglish. Kappan ska ju dels diskuteras på mötet nästa vecka, och sedan finnas med åtminstone i dispositionsform i det material som jag ska lämna in för förhandsgranskning den 11 december. Det känns alltså egentligen mer angeläget att ägna sig åt kappan nu, för att ta upp art 2 när jag har lämnat allt till granskningen. 2:an får ju liksom gå till granskningen i sin aktuella form, det är ok.

Frustrerande är också att jag inte har fått svar på om art 3 är accepterad eller inte. Jag skickade in den 14 augusti, och för drygt två veckor sedan mailade jag tidskriften och frågade om var i processen den befann sig. Fick svar ca en vecka senare att den hade kommit tillbaka från refereerna, och befann sig hos editorn för decision (swenglish again, sorry). Grejen är att om den skulle bli accepterad, och jag får veta det före granskningen, så räcker det med en intern granskning eftersom jag då har två accepterade artiklar. Får jag inte beslut före den 11:e, alternativt att den blir rejected, så kommer fakulteten att utse en extern förhandsgranskare, vilket blir lite mer omständigt. Jag var iofs inställd på det, men sedan jag fick veta att jag inte är så långt ifrån att få veta om 3:an är accepterad eller ej, så blir det mer frustrerande för varje dag som går utan att jag får mail från tidskriften.

Nu ska jag äta lunch. Minsann.

Inga kommentarer: