torsdag 13 december 2007

Pepparkakor och uppgivenhet

Idag har jag lämnat av en pepparkaksgubbe och en tomte på dagis. Söta så man kan äta upp dem (!). Själv har jag brun kofta och brun kjol, så jag är väl pepparkaksgumma. I övrigt har min dag inte bjudit på något luciafirande, förutom en pepparkaka med inpräglad Akademiska Hus-logga till kaffet i förmiddags. Jul-lyx för oss statligt anställda, minsann ;-)

Minns ni att jag skulle gå en kurs i retorik? Jag har gått den nu. Den var urkass. Jag har just skrivit ihop en kursutvärdering, eller totalsågning, skulle man kunna säga. Dessutom har vi en meningslös skriftlig uppgift att göra också. Mycket irriterande.

Ännu mer irriterande är att jag gång på gång hör mig själv säga: "Shit, vad fort tiden går! Jag har massor kvar att göra före jul!" Och det är ju inte direkt bara jag som säger så. Men det är ju så! Jag ska hinna skriva klart och skicka in artikel 2 innan jul...HAHAHA. Hur ska det gå till? Hade det inte varit för uppgifterna i den värdelösa retorikkursen så hade jag åtminstone kommit något längre. Nu kommer A att åka till Afrika innan den är klar, och jag känner mig helt misslyckad bara för att jag inte har lyckats hålla den här dead-linen heller. Får försöka hålla 11 april i allafall.

(Det förekommer att jag tvivlar. Men det skulle jag aldrig säga högt.)

1 kommentar:

Anonym sa...

O nej! Retorik som är otroligt kul, eller kan vara.
Jag kunde iallafall lämna ifrån mig ett stycke Lucia på dagis. Helst ville hon ju vara spiderman eller sjörövare, men efter lite diskussion kring vilka som deltar i ett luciatåg kom vi överrens...
Har dragit ner på arbetsmotiveringen till -10. Trodde nämligen att jag skulle få nya klassen efter jul, men nu blir det till sportlovet ist. Ganska skönt egentligen. Min älskade sambo ligger under ett täcke och fryser, barnet pratar för sig själv, mamma ligger på soffan och syrran babblar i telefon. Detta är livet!
Kramkram