onsdag 19 december 2007

Julefrid på ingång

Det går bra nu, med artikelskrivandet. Äntligen. Jag har jobbat sent både i måndags och tisdags, och det funkar. Jag får saker gjorda, det går framåt. Det är helt galet hur mycket bättre det går när jag började tänka snälla saker om mig själv. Jag kommer inte hinna skicka in art 2 före jul som det var tänkt, men jag kommer åtminstone ha skrivit klart ett komplett första utkast som medförfattarna kan få på fredag. Så kan de välja själva om de vill läsa det i jul eller senare. Jag kan tillåta mig själv julefrid i en vecka åtminstone.

Det är något skumt med A. Han har helt lagt ner tjatandet, kommer inte förbi bara för att tala om att det är viktigt att jag får färdigt artikeln.. Igår frågade han istället försiktigt "får man fråga hur det går med skrivandet?" Har han hittat bloggen? Förmodligen via D i så fall, som nog fick se lite för mycket när han tittade in på mitt kontor i förra veckan. Tja, vad ska man säga i så fall.. Välkomna hit! Smygläsning är inte olagligt, men en hint om det eventuellt är så, vore trevligt. Eller så är jag bara nojjig, A kanske har tänkt till på egen hand. Har det inte funkat att tjata de senaste sju åren, så kanske det är läge att ändra strategi. Skönt är det i allafall.

Ikväll ska jag rulla köttbullar av två kilo köttfärs. Det ska bli riktigt skönt med lite julsemester nu. Jag har köpt en fantastiskt fin liten kruka med sju (!) fullt blommande hyacintstänglar, som står här i mitt fönster på kontoret och sprider berusande väldoft. Den kostade bara 10 kr, eftersom den kommer att vara överblommad till jul, vilket inte spelar mig någon roll, jag behöver den bara tom fredag. Webbradiokanalen SR Klassisk Jul spelar vackra körklassiker. Jag skriver discussion till art 2.

Det enda egentligen negativa är att jag ska på hälsoundersökning om 2,5 timme och få veta att jag har bra kostvanor, men för dålig kondition och väger för mycket. Det kommer förmodligen att utgöra ett större bekymmer för företagssköterskan än för mig.

Inga kommentarer: