onsdag 8 augusti 2007

Augustismak på livet

Tillbaka efter en vecka på Gotland. Trevlig ö det där. Barnen har träffat Pippi och jag har handlat aroniagele, slånbärssaft, salmbärssylt, pepparotssenap, kränku-te och hickorysalt. Så nu ska det provsmakas i köket! Och ännu bättre, innan vi åkte upptäckte jag en asiatisk affär i kommunens huvudort, minsann! (Lätt oväntat...) Tjena, nu ska det lagas asiatiskt! Fast, just ja, jag ska ju jobba röven av mig i höst, och maken ska hämta barn och laga middag typ dagligen... äsch. Jag får väl sätta mitt hopp till det där livet efter disputationen som jag har hört ska finnas.

Men ännu är det semester, och gurkorna växer som ogräs i växthuset! Och basilikan! Den sistnämnda hamnade på en överjordisk pizza idag, tillsammans med mozarella, lufttorkad skinka och hemodlad rödlök och rosmarin. Krusbärspaj blev det också. Jag gillar min trädgård. Och att laga mat. Och den här årstiden när mina intressen integreras till ett.

Inga kommentarer: