torsdag 3 april 2008

Småler och diggar

Minsann om det här inte är inlägg nr 200! Jag befinner mig fortfarande i det småleende stadiet - det här eländiga doktorerandet håller faktiskt på att ta slut! Jag håller på att göra min powerpointpresentation (uppdaterar den från fördisputationen), och känner att min egen presentation faktiskt har förutsättningar att bli rätt bra. Kan jag bara prata lugnt men engagerat, och inte bli för nervös (vilket kapar mitt engelska ordförråd med typ 60%) så ska den lilla biten nog gå bra. Sedan kommer jag att bli mosad av opponenten och betygsnämnden, och det kommer förvisso att kännas rätt jobbigt, men sedan är det faktiskt över. Och fest! Jag gör låtlistor hos "DJ in a box", visst inslag av schlager kan utlovas... Någon som har en önskelåt kanske? Jag lägger gärna in den! (Om det inte är Christer Sjögren som sjunger ;-)

Och nu när jag "råkade" komma in på schlagertemat, det är visserligen nästan två månader tills finalen, men alla länderna har ju bidragen klara, och youtube är en rätt användbar tillgång om man vill vara förberedd! Jag säger bara: Frankrike! Landet som alltsom oftast skickar trevliga men tråkiga ballader, har nu med en låt som är typ helskön! Killen som sjunger heter Sebastien Tellier, och är tydligen rätt stor internationellt (själv hade jag ingen aning...), och låten är redan släppt på hans skiva. Jag diggar.

(Hittar ingen liveversion som inte är filmad med mobilkamera, men här har någon lekt med slideshow-programmet och gjort lite turistreklam...)

3 kommentarer:

gabbiz sa...

Ooh. Mina önskelåtar kommer alltid från Dirty Dancing. :)

Annica sa...

Fixat ;-)

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Webcam, I hope you enjoy. The address is http://webcam-brasil.blogspot.com. A hug.