måndag 14 april 2008

Epilog

Sådärja, nu är man doktor. Helt sjukt, men OK.

Disputationen gick jättebra. Jag svarade inte direkt fantastiskt på alla frågor, men det kändes ändå bra eftersom opponenten var så trevlig och inte ute efter att sätta dit mig. När jag var lite svävande så pressade hon mig inte, utan gick bara vidare. Schysst. Jag var inte alls så nervös som jag hade trott att jag skulle vara heller, utan kände mig rätt cool. Summa summarum: det var ju faktiskt inte så mycket att hetsa upp sig över. Fast det är ju lätt för mig att säga, nu. Ingen tröst alls för dem som har sitt "roliga" kvar.

Festen var hur kul som helst. Definitivt den roligaste disputationsfest jag har varit på, fast det kan ju bero på alla vackra ord som sades om mig ;-)! G höll ett väldigt uppskattande tal, prefekten också, och söta pärlhönan, och maken och pappa ska vi inte bara prata om... superfint. A var väl inte direkt översvallande, jag tror faktiskt att han är både lite förvånad att det gick så bra, och förstås sur för att han förlorade rampljuset till G. Maten var god, vinet jättegott, och trots att jag inte hann få i mig så mycket sprit så kan jag ändå med inlevelse rekommendera Absolut Vanilj + tranbärsjuice. Jag tror väl aldrig att jag har dansat så mycket på en fest de senaste tio åren, och den underhållning som somliga glada kollegor bidrog med på dansgolvet kommer jag att leva på länge! Och jag har så himla söta och trevliga släktingar, kollegor och vänner, att det faktiskt är synd och skam att man inte oftare har tillfälle att sammanföra dem!

Jaha, vad ska jag göra nu då? Tja, jag är anställd 2,5 månad till, och sedan får det lösa sig helt enkelt. Säkert är i allafall att den här bloggen har gjort sitt, men jag ämnar fortsätta på annan adress i garanterat jobbfri skepnad. Det blir inga länkar tillbaka hit, eftersom jag gärna vill behålla min anonymitet när det gäller jobbet. Skulle ni vara intresserade av att veta mer om vad som händer i min trädgård och i mitt kök, så är ni hjärtligt välkomna att hänga med till Annica odlar och lagar.

Tack och hej - leverpastej!

Inga kommentarer: