måndag 7 april 2008

D minus fyra

Jag vet varken hit eller dit, ut eller in. Det är fyra dagar kvar. Vad är vettigast att göra med fyra dagar? Försöker vara strukturerad och prioritera. Det funkar sådär en halvtimme åt gången, sedan får jag mental infarkt och svimmar inombords. Jag har ägnat en massa oro åt artiklarna 1 och 2, och väldigt lite åt 3 och 4, jämförelsevis. Och när man tänker efter så är nog opponenten mer intresserad av 3:an och 4:an. Hoppsan. Måste skriva manus till presentationen. Och erratablad (lista över tryckfel och andra fel man har hittat i den färdigtryckta avhandlingen). Vi ska genrepa på onsdag eftermiddag.

Sötaste maken tillbringade hela lördagen med att åka utrikes och handla vin, öl och sprit. Jag har handlat vackert gröna pappersdukar till festen, och värmeljushållare. Mat och serveringspersonal är beställd. Jag har införskaffat en någorlunda trevlig utstyrsel till själva disputationen, och en party-cerise klänning till festen.

Så vad saknas? Skor. Och självförtroende.

3 kommentarer:

krusmynta sa...

Slutspurt, heja heja!!

Kram

gabbiz sa...

Men Gud. Du är ju snart klar. Snart är det fest. Vad ska jag ha pååå mig??

;D

~ Kaffemoster ~ sa...

Nu är du nära målsnöret.... Bara liiiiite till, så är du snart i mål!

Kramis