fredag 7 mars 2008

Uppdatering

Halli hallå, vad händer nu då? Jo, jag har hittat 19 korrekturfel i kappan, som jag har rättat till. Hade också glömt att nämna två personer i acknowledgements, det är iofs två personer som nu inte ens vet om att jag ska disputera snart, men eftersom de faktiskt har bidragit så är det ju trevligt om de står med. Sedan är det lite bökigt eftersom jag nu i söndags eftermiddag fick veta att paper 3 är accepted with major revisions. Positivt att det är det förstås, men ska jag skriva i List of publications att den är accepted, och i vilken tidskrift, vilket vore önskvärt, så måste jag också få tillstånd av förlaget att återge den i avhandlingen. Det här brukar inte vara något problem om en artikel redan är publicerad, men frågan är ju hur man gör när det fortfarande är major revisions som ska göras. Jag har mailat till förlaget, men inte fått något svar ännu. Tryckeriet behöver den slutgiltiga versionen på onsdag, så har jag inte fått svar då, eller att de inte vill att jag ska ange den som accepted, så får den stå som submitted.

Hela tiden får jag höra att nu är det värsta avklarat i och med att jag har skrivit själva avhandlingen, men jag tycker verkligen inte det. Jag är inte alls redo för disputationen, tror inte att jag kommer att kunna svara på hälften av frågorna. Men. Efter hur resan har sett ut så här långt så vet jag ju också att jag stressar upp mig en hel del inför varje moment (fördisputation, skriva diskussion, mm), och sedan visar det sig att det faktiskt var fullt genomförbart. Tänk om det är så med disputationsakten också? Psykologi igen.

Fest ska det också bli. Bokning av festlokal krånglar. Mitt förstahandsalternativ var upptaget. Fick ett bra förslag idag som jag håller på att kolla upp.

I helgen ska vi ha födelsedagskalas både lördag och söndag. Hela huset ska således städas, och det behövs... Men var är min energi?

2 kommentarer:

krusmynta sa...

Klart det är genomförbart, klart du klarar det!

Kram

~ Kaffemoster ~ sa...

Energi? Jag tycker du verkar ha maaaasssssssor av engergi, vad du än själv tycker. Önskar jag hade en bråkdel av din....

Naturligtvis klarar du resten också. Självklart. Naturligtvis är det helt genomförbart.

Kramis