onsdag 25 april 2007

Siffror och hopplöshet

Massormassor med siffror som ska behandlas på något sätt. Det är inte alls självklart hur. Vad är det jag letar efter egentligen? Och när jag bestämmer mig för vad jag ska kolla efter så tar det en massa tid och jag hittar inga skillnader. Visst, inget resultat är också ett resultat. Men trist. Så testar man något annat och det tar en massa tid och det blir inga skillnader nu heller. Det kanske ligger jätteintressanta nya upptäckter här bland mina siffror, men jag kommer säkert inte att hitta dem. Och hur ska man veta när det är dags att sluta leta och gå vidare med slutsatsen att två års försök inte gav något? Och hur motiverar man sig att skriva tre artiklar med inga särskilt spännande resultat som ingen förmodligen vill publicera?

Oh, yes, jag älskar mitt jobb.

Inga kommentarer: