fredag 27 april 2007

Inspiration och drömmar

Idag har jag varit och lyssnat på ett entreprenörseminarium med Karin och Robert från Österlen Sparris. Jag blir inspirerad av tanken på att starta någon egen verksamhet, men jag har ett mycket övertygande hjärnspöke som talar om för mig att jag inte skulle klara det. Inte jag. Andra kan, men inte jag. Jag pratar ibland om det, att jag tycker det skulle vara kul att starta något eget, och jag har varit ganska nära att göra det också. Men jag skyller på att jag inte vågar riskera familjens ekonomi, även om feghet och brist på självförtroende förmodligen ligger närmare sanningen.

Ännu mer inspirerande än själva entreprenörskapet var att se två människor som både lever tillsammans och driver företag tillsammans. Jag och min man skulle fixa det också. Det har vi ofta pratat om. Men man måste våga också. Jag ska bara skriva en avhandling först.

Inga kommentarer: